Arrangørseminar i Hammerfest 8. og 9. november 2018
Dansenett Norges høstseminar handler denne gangen om hvilken informasjon arrangører samler om dansepublikummet og hvordan informasjonen brukes.
I samarbeid med Norsk Publikumsutvikling (NPU) inviteres kommende og eksisterende arrangører til å delta i en kartlegging, der NPU vil gjøre en oversikt over hvordan innholdsprodusentene bidrar til arbeidet med publikumsutvikling hos arrangørene og hva arrangørene har av formidlingskompetanse og kundedata. Det vil også være fokus på hvordan kundedata brukes til å utvikle publikumsgrunnlaget for dans. Reslutatene av kartleggingen vil lanseres og diskuteres på seminaret i Hammerfest 8. og 9. november.
Dansenett Norges arrangørseminar avholdes i Hammerfest under DanseFestival Barents som et lunsj-til-lunsj seminar:
torsdag 8. november: Lunsj fra kl. 12. Seminaret starter kl. 13.
Erik Årsland fra Dansens Hus presenterer en rykende fersk undersøkelse av oppfatninger om dans og Dansens Hus blandt publikum og befolkningen. Funnene har gitt anledning til evaluering av Dansens Hus kommunikasjonsmetoder. Rapporten er produsert av Norsk Publikumsutvikling og Opinion.
fredag 9. november: kl. 9.00 - 13.00, lunsj kl. 13.
Ingrid E. Handeland fra Norsk Publikumsutvikling presenterer funn fra denne kartlegging blant arrangørene (delta i kartleggingen her). Hvordan bidrar innholdsprodusenetene til arbeidet med publikumsutvikling blant arrangørene? Hva har arrangørene av formidlingskompetanse og kundedata? Og hvordan brukes kundedata til å utvikle publikumsgrunnlaget for dans? Dagen avsluttes med diskusjon i grupper.
I oktober vil Norsk Publikumsutvikling jobbe med kartleggingen som vi ber alle arrangører om å delta i - uavhengig om man ønsker å delta på seminaret. Vi ønsker å danne oss et bilde av i hvilken grad arrangører samler og bruker informasjon om sitt publikum. På seminaret vil vi også høre hva Dansens Hus i Oslo har lært om sitt kjernepublikum - en helt ny kunnskap de har fått etter en omfattende publikumsundersøkelse.
Seminaravgift kr. 500 - inkl. lunsj torsdag og fredag og felles middag torsdag.
Seminardeltakere bestiller selv overnatting. Alle hoteller er i gangavstand fra Arktisk kultursenter, der det vises forestillinger i regi av DanseFestival Barents.
SmartHotel, enkeltrom kr. 780, ref.: Dansenett Norge
Thon Hotel, enkeltrom fra kr. 1016
Scandic Hotel, enkeltrom kr. 910 med prisgaranti til 4. oktober. Etter 4. okt. er prisen kr. 1190. Ref.: BDAN051118
Seminaret er støttet med midler fra Kreativ Næring/Kulturrådet.
I samarbeid med Norsk Publikumsutvikling (NPU) inviteres kommende og eksisterende arrangører til å delta i en kartlegging, der NPU vil gjøre en oversikt over hvordan innholdsprodusentene bidrar til arbeidet med publikumsutvikling hos arrangørene og hva arrangørene har av formidlingskompetanse og kundedata. Det vil også være fokus på hvordan kundedata brukes til å utvikle publikumsgrunnlaget for dans. Reslutatene av kartleggingen vil lanseres og diskuteres på seminaret i Hammerfest 8. og 9. november.
Dansenett Norges arrangørseminar avholdes i Hammerfest under DanseFestival Barents som et lunsj-til-lunsj seminar:
torsdag 8. november: Lunsj fra kl. 12. Seminaret starter kl. 13.
Erik Årsland fra Dansens Hus presenterer en rykende fersk undersøkelse av oppfatninger om dans og Dansens Hus blandt publikum og befolkningen. Funnene har gitt anledning til evaluering av Dansens Hus kommunikasjonsmetoder. Rapporten er produsert av Norsk Publikumsutvikling og Opinion.
fredag 9. november: kl. 9.00 - 13.00, lunsj kl. 13.
Ingrid E. Handeland fra Norsk Publikumsutvikling presenterer funn fra denne kartlegging blant arrangørene (delta i kartleggingen her). Hvordan bidrar innholdsprodusenetene til arbeidet med publikumsutvikling blant arrangørene? Hva har arrangørene av formidlingskompetanse og kundedata? Og hvordan brukes kundedata til å utvikle publikumsgrunnlaget for dans? Dagen avsluttes med diskusjon i grupper.
I oktober vil Norsk Publikumsutvikling jobbe med kartleggingen som vi ber alle arrangører om å delta i - uavhengig om man ønsker å delta på seminaret. Vi ønsker å danne oss et bilde av i hvilken grad arrangører samler og bruker informasjon om sitt publikum. På seminaret vil vi også høre hva Dansens Hus i Oslo har lært om sitt kjernepublikum - en helt ny kunnskap de har fått etter en omfattende publikumsundersøkelse.
Seminaravgift kr. 500 - inkl. lunsj torsdag og fredag og felles middag torsdag.
Seminardeltakere bestiller selv overnatting. Alle hoteller er i gangavstand fra Arktisk kultursenter, der det vises forestillinger i regi av DanseFestival Barents.
SmartHotel, enkeltrom kr. 780, ref.: Dansenett Norge
Thon Hotel, enkeltrom fra kr. 1016
Scandic Hotel, enkeltrom kr. 910 med prisgaranti til 4. oktober. Etter 4. okt. er prisen kr. 1190. Ref.: BDAN051118
Seminaret er støttet med midler fra Kreativ Næring/Kulturrådet.
Følg med på programmet for årets DanseFestival Barents her.